Benim meselem

Neden bir blog'um var? İnsanın bazen bir şeyler anlatası geliyor. Arkadaşların oluyor, onlara anlatıyorsun bir şeyler. Sevgilin oluyor, onunla paylaşıyorsun bir şeyler. Yeri geliyor, otobüste yanına oturan bir yabancıya da bir bakmışsın aileni anlatıyorsun. Ama işte her zaman yanında sevgilin olmayabiliyor. Ya da arkadaşların. Bazen kendi kendine konuşuyorsun - ki ben çok yapıyorum bunu. Yetmiyor. Adam tutamamış ya kendini, bağırmış kuyuya "Midas'ın kulakları eşek kulakları" diye. Bu blog da bir kuyu ve yazıyorum işte. Rahatlıyorum. Belki bir kaç kişiye rast gelir, göz gezdirir o kadar. Ben bunları yazıp rahatlıyorum.

Peki neden blog'um komik değil? Çünkü güzel şeyleri yanımdakilerle paylaşmayı seviyorum. Bazen onlara komik gelmese de gösteriyorum, rahatlıyorum. Ama güzel olmayan ciddi, ve hatta hüzünlü şeyleri ne kadar paylaşabilirsin arkadaşınla? Ben yapamıyorum. Bazen birtakım meseleler takılıyor kafama. Kimsenin meselesi olmayan şeyler, anlatmıyorum. Çevremdeki kimsenin de anlayacağını düşünmüyorum. Bu ne bir sitem, ne de bir hakaret. Ben de herkesi anlayamıyorum zaten. Bazı dertler, sorunlar bana sorunmuş gibi gelmiyor. Olabilir. En kötüsü de bir meseleni anlar dediğin birinin seni anlamaması olsa gerek. Sonra ver elini hayal kırıklığı.

İnsan yalnız bir birey sonuçta. Benim sevdiğim, birbirinden farklı onca şey var ki. Bir müzik zevkini paylaşmak için bir arkadaşa ihtiyacın olurken, bir film konuşurken başka arkadaş istiyorsun. Bazen de senin ruh ikizini arıyorsun, seninle her şeyi paylaşabilecek. Bulamazsın. Yaratmaya çalışıyorsun. Bence yaratamazsın. Bunu kabullenirsen güzel şey yalnız olmak. Arkadaşlarla mutlu olmak büyük bir marifet değil ki. Evde yalnız, balkonda otururken, yalnızken mutluysan işte o zaman hayat güzel.

Neyse, bugün yağmur yağıyordu eve dönerken. Uzun yolları elimde çantayla yürüdüm. Bir sinema sahnesine iyi giderdi diye düşündüm. Sonra bir kaç katlı, görkemli bir ev geldi gözümün önüne. Duvarlar evi taşıyor ama hepsi artık yük taşımaktan çatlamış. Ev sahipleri neden özen göstermez evine? Evini çok sevdiğini söyler ama niye iyi bakmaz? Sonra da hem bir ev hem de ev sahibi olarak açtım kapıyı. Mutfak dağınık, odamda çamaşırlar var. Toplamam lazım.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.