Ben RTE

Ben Recep Tayyip Erdoğan,

Beşar Esed'in saldırılarını şiddetle kınıyorum ve Özgür Suriye Ordusu'nu Suriye'nin temsilcisi olarak muhattap alıyorum. Suriye'ye yapılacak bir saldırıyı destekliyorum. Ancak Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi bir türlü karar alamıyor çünkü Rusya ve Çin bu karara veto uyguluyor. Ancak gidip Rusya ve Çin'e laf sokamıyorum. Birleşmiş Milletler hiçbir şeyi beceremiyor diyorum onun yerine. Rusya büyük güç çünkü. Enerji anlaşmaları yapıyoruz. %25 enerji bağımlılığımız var Rusya'ya.

Mısır darbesinin ardında dış güçlerin olduğuna inanıyorum. Bence İsrail var. İsrail, en büyük düşmanlarımdan birisi. Onlar öldürmeyi çok iyi bilirler. Gezi Parkı'nın arkasında da olabilirler. Ama ABD, bu açıklamalarıma sert tepki gösteriyor. Ne yapsam bilmiyorum. Mısır darbesine de darbe demiyorlar. Halbuki Obama çok iyi dostum. Suriye'ye girmeleri konusunda tam desteğimi sunacağım. Irak Savaşı'nda da sunmuştum ama tezkereyi meclisten geçiremedik. Destek verdiğim Amerikan işgali sırasında ABD askerlerinin bir kısmı Irak'ta tutuklulara bok yedirdi, tecavüz etti, masumları öldürdü. Pek sesim çıkmadı. Bizim askerlere yanlışlıkla çuval geçirdiler. Ona da pek sesim çıkmadı. Zaten darbe planı yapan askerlerini sevmiyorum. Onları hapse attırıyorum. Suçluların arasına gazeteci karıştırıp onları da hapse attırıyorum. Yani anlayacağınız, ezilen ve öldürülen Müslümanların haklarını savunurken, ABD'ye pek sesim çıkmıyor. İsrail'e çıkıyor, ABD de iki müttefiği arasında sorun olmasın diye aramızı düzeltmeye çalışıyor zaten. Çok sorun olmuyor.

Gezi Parkı'nda birkaç kişi öldü, arkalarından bir rahmet okumadım. Hopa'da biber gazının etkisiyle ölen emekli öğretmene de rahmet okumamıştım. Roboski'de ölenlerin faillerini de bulamadım. Çünkü Gezicilerin de Kürtlerin de arkasında ülkemizi bölmek isteyen dış mihraklar var. Mesela Kürtlere ABD silah satıyor. CNN International da Gezi olaylarını hep yayınlamıştı. Ama bir dakika. ABD benim dostum. Arap Baharı'nı da benim gibi destekliyorlardı. PKK ise bir terörist grup. Gerçi önderlerine "Sayın" demiştim zamanında. Müzakerelere de oturdum. Barış sürecini başlattım. Akil İnsanlar ve TRT Şeş gibi muhteşem iki adım attım. Kürtler daha ne istiyor anlamıyorum. Barış sürecinde ilerleme yokmuş diyorlar. Komşularımızdan biri Irak Kürdistanı oldu bu arada. Barzani'yle aramız iyi. Irak Kürdistanı'na lafım yok ama Suriye Kürdistanı olmaz. Halbuki onlar da Esed'e karşı. Ama ÖSO'ya da karşı. Zaten Sünni değiller. ÖSO'nun içinde bizim El Kaide var. Nasıl olsa İslami Terör olmaz demiştim. Onlar terörist değil o zaman. Onlara silah veriyorum. Ama onlar dostum ABD'yi vurmuştu. Hatta gelip 2003'te beni vurmuşlardı. Olsun Esed'e karşı olsun da. Ama kendimi dış mihrak olarak adlandırmam ben. Oradan bütün Ortadoğu'nun işine karışırım ama dış mihrak olmam çünkü ben eski Osmanlılar'danım. Benden olsa olsa iç mihrak olur.

İslam dünyasında çok seviliyorum. Ortadoğu'da ben ne dersem o olur. Yalnız Suudi Arabistan Kralı dostum Mısır'da darbecilerin yanında. Ona doğrudan ses çıkaramıyorum. Lübnan'da Hizbullah'ın desteğini de kaybettim. İran ile aramız iyi. Birleşmiş Milletler'in İran yaptırımlarına hayır demiştim. Gerçi şimdi onlar Esed rejiminin yanında. Desteklediğim ABD saldırısına karşı çıkıyorlar.

Halka seslenişimde Türkiye'nin bu dönemde çok iyi dostlar edindiğini söyledim. İbrahim Kalın ise durumumuza değerli yalnızlık demiş. Hiç de yalnız değiliz ki. Suriye'yle... yok Esed var, İran'la... yok Suriye konusunda atıştık, Mısır'la... pff darbeci onlar, Suudi Arabistan'la... pff darbeci dostu, ABD ile... darbe demiyorlar ve Gezicilere destek veriyorlar, Rusya ile... ya onlar da Esedci, İsrail ile... yok onlara da atar yaptım, Irak ile... ya Kürt sorununu halledemedik, AB ile... e onlara da Egemen gider yapıyor. Ya şimdi aklıma gelmedi ama elbette dostumuz vardır. Heh Kuzey Kıbrıs ile... yok ya onların da yeni hükümetine rest çektim. 

Pfff, neyse ya. Ülkemiz güçleniyor, ondan bizi çekemiyorlar! Bakın TL ne kadar güçlü! Ne, 1 dolar 2 TL mi olmuş? Neyse, ucuz benzinimiz var! O da 5 TL'yi mi geçmiş.. Borsa? O da mı düştü? Olsun toplu konut falan yapıyoruz ya işte. Hem bak sporda süperiz. Gerçi Dünya Kupası'na gitmemiz hayal. Hmm iki kulübümüz şikeden ceza almış UEFA'dan. Doping skandalları da cabası. Havasını attığımız U-20 Dünya Kupası'nı tarihinin en düşük seyirci sayısına ulaştırdık. Ya sporu geç zaten de sanatta da bir numarayız. Gerçi ucube heykelleri yıktırıyorum. Fazıl Say'ı da küstürdük ama olsun. Eurovision'da iyiyizdir herhalde. Ona da mı katılmıyoruz artık?

Ya şimdi böyle söyleyince ne dış politikada ne iç politika başarı varmış gibi gözüktü biraz ama siz ona bakmayın. Bizim mitinglere bakın. İnsanlar ne kadar mutlu bir şekilde bayraklarını sallıyorlar. İşte halk cevabını veriyor! Halk çok mutlu yönetimimizden! Sizin gibi elitistler, viskisini alıp devleti rakı masasında kurtaran ayyaşlara rağmen, biz ülkemizi gördüğünüz gibi en yukarı doğru çekiyoruz. Biz ülke yönetmesini de iyi biliriz!

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.