Oyuncak


Yine bir politik kavga, kimi az kimi çok ama herkes suçlu. Biri dışında.

O Filistinli çocuklar, bugünü de gelecekleri umutsuz olarak bitirdiler. Bu çocukların eğitime göre ilgileri bölge ülkelere göre çok daha fazla Wikipedia'ya göre ama sonuç ne? Sürekli bir savaş halinde olmaya devam edecekler.

Umarım İsrail beni şaşırtır da o insani yardımın hepsini ulaştırır o çocuklara. "İlaçlarını keseyim, yemeği biraz az vereyim de sürünsünler, insafa gelsinler" demez. O çocuğun eli tankta fırlatacak taş yerine, uzak ülkelerden hediye edilmiş bir oyuncak tutar.

Muhammed al-Durrah'ı tanır mısın sen? Hani İsrail ve Filistin birbirine ateş ederken, babasının arkasına sığınmıştı. Yaşıtız Muhammed'le, ben 22 olmuşken, o hala 12 yaşında. Sonra bakıyorum etrafıma, Ruanda'da dili kesilmiş çocuklar görüyorum, Hindistan'da 80 yaşında adamlarla evlendirilen çocukları görüyorum, Irak'ta tecavüze uğramış çocukları görüyorum. Dünya, bu kadar yükü nasıl taşıyabiliyor hayret ediyorum.

Oyuncak arkadaşım, oyuncak. Ah bir ada olsa da yeşilin, mavinin kirletilmediği, hırsların olmadığı, en önemlisi çocukların oyuncaklarla oynadığı bir ada. Hayat ne garip, hayaller falan.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.